Thursday, March 10, 2011

Ku Biar Kalam berbicara

Hidup dalam dunia ini adalah untuk bersyukur,
Bersyukur kepada orang yang menyakiti kamu kerana dialah yang menabahkan kamu,
Bersyukur kepada orang yang menipu kamu kerana dia yang meningkat pengetahuan kamu,
bersyukur pada orang yang tidak mengendahkan kamu kerana dialah yang memupuk kamu berdikari,
Bersyukur pada orang yang menjatuhkan kamu kerana dialah yang memperhebatkan abiliti kamu,
Bersyukur pada orang yang menyiksa kamu kerana dialah yang menguji kesabaran kamu,
Bersyukur dengan segala ujian dari-Nya kerana semua itu meningkatkan iman kamu, Moga Redha Allah sentiasa bersamamu selalu..

seorang teman yang amat istimewa dalam hidupku sering mengatakan aku ni seorang yang baik, namun disebaliknya aku tidak pernah berasakan aku ni baik malah aku sering terasa aku ni banyak kekurangan dan kelemahan, aku banyak melakukan kesilapan dalam hidupku walaupun orang lain tidak tahu namun Allah swt maha mengetahui, apabila ada yang memuji aku akan terasa seolah - olah seperti aku dipersendakan oleh diriku sendiri, ditertawa dan berbagai - bagai lagi perasaan yang bercampur baur. aku akui aku memiliki banyak kelemahan dan banyak melakukan kesilapan, dan aku juga tertarik dengan kata - kata seorang temanku yaitu 'setiap kebaikan itu sering perlu dimulakan berkali - kali dalam hidup kita, kerana kita sering dikelilingi kesilapan' dan itulah diriku, aku sering kali terpaksa memulakan sesuatu kebaikan banyak kali kerana kaki ku kerap kali tersadung kayu kejahilan, Ya Allah Selamatkan hambaMu ini wahai tuhanku kerana aku lemah Dan tidak berdaya

No comments: