Wednesday, May 25, 2011

SETIAP PENYAKIT ADA UBATNYA

ASSALAMMUALIKUM sahabat sumer..

( sekarang afiq jadi bizman plak..hihi..saje post kt cni (^_^))
JERSLIN POWER OIL DI ANTARA PERUBATAN ISLAM DAN MODEN

JENIS-JENIS PENYAKIT:-

1) Penyakit Jasmani – Punca dari pemakanan dan gaya hidup tidak teratur

2) Penyakit Rohani – Punca dari Jin dan Syaitan

3) Penyakit Kifarah – Punca dari Musibah Allah S.W.T (tiada rahmat disebalikNya)

Kesihatan Dalam Islam:-

1) Islam adalah gaya hidup

2) Kebersihan dan kesihatan amatlah dituntut di dalam Islam

3) Badan sihat, minda cergas

4) Badan sihat senang membuat ibadah

5) Tubuh badan kita milik Allah S.W.T, kita wajib menjaga Amanah Allah S.W.T.

Firman Allah S.W.T Surah Al-Anfaal Ayat 25, “Dan jagalah diri kamu daripada berlakunya dosa yang membawa bala bencana yang bukan sahaja akan menimpa orang-orang yang zalim di antara kamu secara khusus tetapi akan menimpa kamu secara umum. Dan ketahuilah bahawa Allah S.W.T maha berat azab dan seksaNya”.

Pada tahap kesihatan, umat-umat Islam berada dalam keadaan darurat sekarang ini. Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah S.W.T kerana dengan limpah kurnia dan izinNya, Jerslin Power Oil ini mampu membantu untuk mengatasi 1001 masalah atau penyakit kronik.


TESTIMONI PENGGUNA JERSLIN POWER OIL

APA KATA MEREKA YANG TELAH MENCUBA MINYAK JERSLIN POWER.

1. En. Mahzan,Kangar Perlis 012-4412135

“Sudah 2 tahun saya kebas tangan. Macam-macam ubat & rawatan telah saya cuba. Tapi tak berkesan. Saya cuba sapu Jerslin Power, kesannya Alhamdulillah dalam masa 15 minit tangan saya hilang kebas.

2. Kak Nor, Pasir Gudang, Johor 012-7712171

“Saya sakit lutut sudah lama. Macam-macam ubat & rawatan saya telah cuba, termasuk membeli mesin yang berharga RM2000. Tapi tidak berkesan. Amat menakjubkan bila saya sapu Jerslin Power tidak sampai pun setengah botol, lutut saya dah baik. Kini saya boleh berjalan ke mana sahaja.”

3. Nora, Larkin, Johor Bahru 012-7945069

“Saya menghidap gastrik sudah 10 tahun. Tapi bila saya sapu Jerslin Power, Alhamdulillah saya pulih.”

4. Abdullah, Kangar 019-4429803

“Saya menghidap batu karang sudah lama. Tapi bila saya sapu Jerslin Power, Alhamdulillah saya pulih.”

5. En. Man, Perlis 017-4973677

“Saya menghidap darah tinggi. Darah tinggi saya naik sehingga 240 sehingga saya tidak mampu bangun. Isteri saya sapukan Jerslin Power ke seluruh badan, darah saya semakin menurun selepas 1 jam.”

6. Shukor, Johor Bahru 017-7600733

“Saya pengusaha bengkel bas. Sewaktu saya buat kerja welding, mata saya short (merah & sakit). Saya sapu Jerslin Power, tak sampai 10 minit mata saya pulih.”

7. Man, Kangar 017-4973677

“Adik saya menghidap tiroid. Doktor mengarahkan adik saya menjalani pembedahan. Tapi bila adik saya sapu Jerslin Power, dia tidak memerlukan pembedahan lagi kerana bengkak semakin hilang.”

8. Din, Johor Bahru 012-7477547

“Saya batuk sudah lama. Macam-macam ubat saya makan tapi tak berkesan kerana saya perokok tegar. Tapi bila saya sapu Jerslin Power, tak sampai 15 minit, batuk saya hilang.”

9. Azah, Johor Bahru 07-351420

“Saya ada ketumbuhan payudara dan doktor menasihatkan saya menjalani pembedahan. Tetapi setelah saya menggunakan Jerslin Power, ketumbuhan saya hilang dan payudara saya bertambah cantik. Saya tak perlukan pembedahan lagi.”

10. Firdaus, Shah Alam 012-3927458

“Saya menghidap demam viral yang teruk. Sakit-sakit sendi umpama terkena demam denggi sampai nak tidur pun tak boleh. Setelah dititik 5 titik Jerslin Oil ke dalam minuman, saya dah boleh tidur nyenyak selama 4 jam. Setelah bangkit, sakit badan dah hilang dan suhu badan beransur menurun.”

SESUATU MUSIBAH ATAU PENYAKIT YANG KITA HADAPI ADALAH:-

1) Berpunca daripada perbuatan kita sendiri

2) Ujian daripada Allah S.W.T

Namun yang demikian, Allah S.W.T yang bersifat maha pengasih dan maha bijaksana amat kasihkan hambaNya. Setiap racun ada penawar, setiap sakit ada ubatnya. Setiap masalah ada jalan keluarnya. Janganlah kita hanya berserah kepada takdir semata-mata tanpa berusaha untuk menyembuhkan atau mencari jalan penyelesaian, dan yang paling penting amalkan antara empat sikap Nabi Adam A.S iaitu:

1) Mengakui kesilapan dan Muhasabah diri

2) Menyesali kesilapan

3) Bertaubat

4) Tidak berputus asa untuk berusaha dan berdoa, memohon dari Allah S.W.T

Pada tahap pemikiran kita, kita sering mengatakan mustahil pada sesuatu perkara, seperti sebotol minyak sapu Jerslin Power Oil boleh merawat semua penyakit termasuk penyakit kronik seperti Masalah Jantung, Gout, Kencing Manis, Darah Tinggi dan lain-lain lagi. Sebenarnya tidak ada yang mustahilnya di dalam dunia ini jika kita yakin kepada Allah S.W.T yang maha berkuasa (Kun Fa ya kun). Jika Allah berkehendakkan sesuatu panyakit itu sembuh, maka sembuhlah ia, dan jika sekiranya Allah berkehendakkan tiada kesembuhan, maka apa pun yang kita usahakan, Allah tetap maha berkuasa. Tetapi ingatlah bahawa berusaha mencari kesembuhan itu adalah ibadah yang akan diberikan ganjaran pahala oleh Allah S.W.T.

MENGAPA JERSLIN POWER OIL DAPAT MERAWAT 1001 PENYAKIT?

Bahan-bahan yang digunakan seperti Minyak Zaitun, Minyak Bijan, Minyak Bunga Matahari, Habbatus Sauda’, Herba Tongkat Ali dan Haruman Aromaterapi digabungkan sekali dengan teknik penghasilannya dibuat secara tradisional membuatkan ianya begitu istimewa dan berkesan cepat hanya dengan sapu di tempat-tempat yang bermasalah atau titik-titik saraf. Kuasa teknologi nano asli yang terdapat pada Minyak Bijan dan Minyak Zaitun berupaya meresap sepantas 10 saat ke dalam saraf dan dapat membantu membekalkan oksigen tambahan ke dalam darah.

KHASIAT YANG TERDAPAT PADA BAHAN-BAHAN MINYAK JERLIN POWER:

1) Minyak Zaitun

Minyak zaitun yang dihasilkan dari pohon zaitun merupakan produk asli hasiltani di benua Asia Kecil dan taburannya bermula dari Iran, Syria dan palestin sehingga keseluruhan Mediterranean semenjak 6,000 tahun yang lalu.

Pohon zaitun yang berkat ada disebut dalam Al-Quran, dalam surah An-Nur. Semenjak 1400 tahun yang lalu, Nabi Muhammad SAW telah menasihatkan umat Islam agar menggunakan minyak zaitun untuk kesihatan dan penjagaan badan, di mana Baginda SAW sendiri menggunakannya sebagai minyak rambut.

Antara kandungan minyak zaitun adalah fenol, sterol, pigmendan squelen yang memainkan peranan penting dalam kesihatan manusia.

2) Minyak Bunga Matahari

Kaya dengan Omega 6, Omega 9 dan Vitamin E.

3) Minyak Bijan

Kaya dengan protein, Vitamin A dan E.

4) Habbatus Sauda’

Nabi Muhammad S.A.W. bersabda dalam Hadithnya yang dikutip dari kitab Ash Shahihain: “Gunakanlah Habbatus Sauda’ kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat dari segala jenis macam penyakit kecuali As Sam (maut)” (HR.Bukhari, Muslim).

Nabi Muhammad s.a.w bersabda : ” Tetaplah kamu dengan Habbatus Sauda. Sesungguhnya padanya terdapat ubat bagi segala penyakit, kecuali mati ” ( Hadis riwayat Bukhari ).

Antara bahan-bahan kandungan Habbatus Sauda ialah Fixed Oil (saturated dan unsaturated), Minyak-minyak Asas (sterol, thymohydroquinone, carvone, limonine, cymene), Alkaloids, Saponin dan Asid Amino. Dalam kitab Al Tibb An-Nabawi (Pengobatan Cara Nabi) yang ditulis Ibnu Qayyim Al-Jauziyyah, Habbatus Sauda’ dikenal juga sebagai Al Habbah Al Barokah. Dalam kitab tersebut disebutkan bahwa Habbatus Sauda’ dapat mengubati 50 macam penyakit tanpa efek.

5) Tongkat Ali

Bertindak sebagai anti-oksidan

6) Haruman Aromaterapi

Menghilangkan stress dan migraine

Gabungan daripada bahan-bahan yang sudah terbukti khasiatnya dan ia juga berupaya menmbekalkan oksigen dan membantu melancarkan perjalanan darah dan sistem imun, seterusnya menguatkan semangat dan keyakinan diri, seterusnya dapat melawan apa jua rintangan, cabaran dan dugaan.

HARGA MINYAK JERSLIN POWER OIL

1 Botol = RM25.90 (Biasa)
1 Botol = RM35.00 (SPECIAL EDITION)

STOKIS & AJEN PEMASARAN DIPERLUKAN
HARGA UTK AJEN & STOKIS BOLEH DIRUNDING

UNTUK PENGHANTARAN POSLAJU, SILA SMS KEPADA
017-5929661-afiq
017-4194072-ayub(ayah)
.

** Kaw. Selangor,PERAK - Beli minimum 2 botol, PERCUMA kos penghantaran.
** Kaw. Luar Selangor,perak - Kos tambahan RM5.00


No comments: